Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Ple municipal. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Ple municipal. Mostrar tots els missatges

divendres, 29 de gener del 2016

Moció aprovada per unanimitat!!!

Amb prop de 3.000 firmes de recolzament recollides fins ara

Moció ple municipal Sant Feliu es mou
Dijous 28 de gener es va aprovar per unanimitat de tots els partits polítics la moció de la Plataforma de la Comunitat Educativa Sant Feliu es Mou, en relació a la proposta de la Generalitat de Catalunya de tancament d'una línia de P-3 de l'escola Miquel Martí i Pol el curs 2016-2017. La Sala de Plens de l'Ajuntament de Sant Feliu es va omplir de membres de la comunitat educativa, -mares, pares, mestres i infants-, que van aplaudir l'aprovació de la proposta.

L'alcalde va destacar la presència de tanta gent així com la iniciativa i la volada que està prenent la mobilització. Mireya Mahedero va ser l'encarregada de llegir la moció i després, en el torn de rèplica, contestar a les matisacions fetes pel grup de CiU.

Moció ple municipal Sant Feliu es mou
#santfeliuesmou #educacio

Es va destacar que ha estat una decisió presa unilateralment per la conselleria d'Ensenyament i que no és un problema aïllat, sinó que afecta tot Catalunya, amb especial incidència al Baix Llobregat, amb 21 línies de P3 públiques pendents de tancament. I també es va remarcar el tracte desigual que rep l'escola pública enfront un tipus de concertada (no tota, aquí també es nota el classisme i les més elitistes ho noten menys que les que treballen en zones més desafavorides). Formalment es va demanar al ple municipal:
  1. Que declari oposició i no col·labori amb el Departament d'Ensenyament en la seva política de tancament de línees en l'escola pública.
  2. Que defensi davant el Departament d'Ensenyament la baixada de ràtio com a solució al descens de la natalitat, amb el conseqüent manteniment de plantilla i altres RRHH de l'escola pública.
  3. Esperar a que finalitzi el procés de matriculacions per, si s'escau, determinar a quina escola pública o concertada s'ha de tancar alguna línia.
  4. Exigir que les escoles finançades amb fons públic però amb titularitat privada, es tractin amb els mateixos barems alhora d'aplicar retallades.
  5. Eliminar de la baremació per accedir al sistema educatiu, els 5 punts corresponents per haver estat escolaritzats en el centre on es presenta la sol.licitud de matrícula, la mare, pare, tutors o germans escolaritzats .
  6. Que es demani al Departament d'Ensenyament que s'obri un procés d'acompanyament a l'escola privada/concertada cap a l'escola pública o bé cap a la privada.
Més informació:
Llegir notícia al web de Sant Feliu.
Llegir notícia a Fet a Sant Feliu.

dilluns, 25 de gener del 2016

Casserolada i moció al Ple de l'Ajuntament

Dijous 28 de gener, 19:00 h, Plaça de la Vila

La propera cita per evitar el tancament de línies de P3 de l'escola pública a Sant Feliu és aquest proper dijous, 28 de gener, al Ple de l'Ajuntament. La plataforma Sant Feliu es mou ha presentat una moció demanant la implicació del consistori en l'assumpte del tancament de línies de P3 de l'escola pública.

Sant Feliu es Mou caceroladaUs convidem a tots/es a venir al Ple.

Ens concentrarem a la Plaça de la Vila, a les 19:00.

Farem una casserolada fins a les 19:30 h, hora del Ple.

La moció proposa que es defensi la llibertat d'elecció d'escola de les famílies abans de la pre-inscripció, per la qual cosa és imprescindible que no es tanquin línies de P3 abans de fer aquest pas.


I a més a més, que es defensi l'escola pública, ja que sempre li toca a la pública quan es tracta de tancar línies de P3, tot i que la concertada es financia igualment amb fons públics. S'estableix d'aquesta manera un greuge comparatiu a partir d'una opció política que no sempre apareix als mitjans de comunicació. Al Baix Llobregat es preveu tancar 22 línies de P3 públiques!! És el que els partits de centredreta han estat fent durant els últims anys.

També es demana que es canviï la llei i s'abaixi la ràtio màxima d'alumnes per classe i es torni a les ràtios d'abans de la crisi. Ja hem pagat amb escreix els anys de crisi. Ara que hi ha menys infants per escolaritzar és just que s'abaixi la ràtio (tant a la pública com a la concertada) i s'aposti de manera decidida per l'educació.

Descarrega't la moció.

Diversos partits polítics també presentaran moció en aquesta línia.

D'altra banda, aquí teniu el manifest que es va llegir dissabte 23 de gener a la Plaça de la Vila i un fragment de les actuacions de les colles de les ampes de Sant Feliu.